Mart 01, 2014

Oscar Filmi / American Hustle


Haftalardır, aylardır bir American Hustle furyasıdır gidiyor. Başroldeki 4 oyuncu da Oscar'a aday olduğundan ayrıca filmin yapım olarak da adaylıkları bulunduğundan kıyıda köşede kalmış bir Oscar filmi değil. Ben de o beklenti ve heyecanla izledim ve biraz hayal kırıklığı oldu açıkçası. Öncelikle film çok uzun (140 dk) ve çok fazla gereksiz diyalog var. Çok seri akmayan bir film, ara ara temposu yükseliyor sadece. Ama gerçek bir hikayeden esinlenilmiş olması, kullanılan müziklerin çok güzel olması, kostüm açısından haaarika olması filmin iyi yanları.



Filmin başrolü Irving Rosenfeld karakterini Christian Bale canlandırmış. Bu adamın oyunculuk aşkına hayranım, rolleri için girmediği kılık kalmadı ve her birinin hakkını fazlasıyla verdi. Peruklu, koca göbekli düzenbaz Irving, kuru temizleme zinciri sahibi ama aynı zamanda sahte sanat eseri simsarlığı ve dolandırıcılık ustası. Aşık olduğu kadın Sydney Prosser aynı zamanda iş ortağı da. FBI ajanı Richie DiMaso tarafından yakalanan ikilinin hapisten tek kurtuluşu FBI'yla iş birliği yapmak ve pis işlere bulaşmış olan 4 kişiyi teslim etmek.




Sydney Prosser rolünde Amy Adams ve memeleri var. Dekoltesi göbeğine kadar açık olmayan tek bir kıyafet giymemiş filmde ve ben Amy'nin sarkık memelerinden sıkılsam da her bir kıyafete ayrı ayrı bayıldım. Amy Adams Oscar'a en iyi kadın oyuncu olarak aday ama hem filmdeki rolünü hem de diğer adayları düşününce bence alması zor gibi. Kötü oynamamış ama çok çetrefilli bir rolü de yoktu. Ne istediğini bilen, insanları kandırmakta büyük usta(!) bir kadın Sydney ama zora gelmeye de pek alışkın değil onun için önemli olan kendini kurtarmak.



Uyuz polisimiz kıvırcık Richie DiMaso'yu oynayan Bradley Cooper'ı o bigudilerle görmeseydim iyiydi :) Bradley'nin oynadığı en sinir bozucu karakter bu sanırım, Richie'nin gözü öyle aç ama öyle dikkatsiz ki başına gelenlere üzüldüm desem yalan olur. 




İşte benim bebeğimmm ahsdadj. Kendisine inanılmaz yakışan dengesiz, patavatsız eş Roselyn rolünde Jennifer Lawrence en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülünü sonuna kadar hakediyor bence. Filmin sıkıcılığını bozan, monoton sahnelerde devreye girip tekrar dikkatimi toplayan kesinlikle onun oyunculuğuydu. Ayrıca saçına, giydiği kıyafetlere, tuhaf kokan tırnak cilasına bile bayıldım :) -ne demek istediğimi izlerseniz anlayacaksınız-


Filmin tatlı sürprizi Taleggio rolüyle Robert De Niro. Sadece 5 dakika falan görüyoruz kendisini ama filmin en taşaklı adamını oynuyor ^_^ 


Yan rollerden Carmine karakterini Jeremy Renner oynamış. Carmine, filmdeki tek iyi adam filmin başından sonuna kadar ona ve tatlı ailesine acıyıp durdum :(

American Hustle, başroller olsun yan roller olsun çok güçlü bir kadroya sahip. Ve maalesef kadrosundan daha büyük bir olayı da yok. Senaryo güzel, oyunculuklar süper ama çok akıcı değil, film bittiğinde "vay anasını yaa" diyemiyorsunuz. Yine de Oscar adayı bir film, kıyafetleri, müzikleri ve popülaritesi için izlenebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter