Mayıs 19, 2013

Cannes 2013 / 1-2-3


66. Cannes film festivali başladı bile. 15-26 Mayıs tarihleri arasında kırmızı halı kıyafetlerine ve 'izlenecek filmler listesi'ne doyacağız gibi.
Önce bir 12 gün boyunca kırmızı halıya bok atayım, sonra filmleri izleyip onları yazmayı planlıyorum. Bu sırada sunumlarımı yetiştirmem, tezimi bitirmem, kep elbisemi diktirmem, finallere çalışmam ve hayatta kalmam da yapacağım diğer işler arasında..
Neyse sizi kendi elemimle kederimle boğmuyorum Cannes kırmızı halısının ilk 3 gününü yazmaya başlıyorum.
Okuyucuya Not: 
Çoooook fazla resim ve elbise vardı, olabildiğince azaltmaya ünlü isimlere ve iyi elbiselere ağırlık vermeye çalıştım. 


Önce en çok beğendiklerimle başlayayım. Berenice Bejo puf puf beyaz elbisesi ve lacivert ceketiyle süpperdi bence. Sırf ceket çok maskülen, sırf etek çok prensesvari ama ikisi bir arada çok iyi bir ikili olmuşlar. Alexis Mabille tasarımı.


Başkası olsa 'ya bu kadın oyuncu bile değil, manken ne işi var Cannes'da bir de takmış takıştırmış bu kadar' derdim belki ama yok bu kıza sesim çıkmaz :) Hani en azından 'amaaaan zaten ne alakam var fazla özenmeyeyim' de gel değil mi? Bu kadar vahşet-ül dehşet güzel olmana ne gerek var? Bak konuşmam bozuldu senin yüzünden Cara Delevingne. Elbisesi de Burberry imiş.


Birlikte büyüdüğümüz Emma Watson muhteşem Chanel Couture elbisesiyle salındı kırmızı halıda. Sırt dekoltesi sanki biraz basit gibi geldi ama gözüm alıştı sanırım sonradan.


Festivalin açılış filmi The Great Gatsby'nin başrol oyuncusu Carey Mulligan tamam kötü değil ama sen deli gibi beklenen festivalin deli gibi beklenen filminin başrol oyuncususun büyük düşüneceksin! Bu kadar sade, hiçbir esprisi, detayı olmayan bir elbiseyi Christian Dior da olsa giyip gelmeyeceksin. Saçına makyajına azıcık özen göstereceksin. Abuk abuk bir sürü elbise aklımıza kazınırken senin bu sıradan halin unutulup gidecek be kadın! Bu mu yani istediğin?


Bu Nicole Kidman'ın olayı hep yanlış anlamalarından bıktım. Koyu koyu babaanne gibi giyiniyorsun, bunaltıyorsun bizi dedik şimdi de çingen kızına bağlamış. O ayağındaki ayakkabıyı geçen Çarşamba Fatih pazarında gördüm ya! Apaçi saçından bahsetmiyorum bile. Dior elbisenin gideri olabilirdi belki ama sıçıp batırmışın yavrum..


Yüzyıllar önceki Slumdog Millionare filminden sonra hiiiçbir yerde görmediğim ama her törende, festivalde demirbaş olan Freida Pinto pembiş Gucci elbise ve Sanchita diye duymadığım bir markada elbise giymiş. Maşallah her gün de katılmış yani. İki elbiseyi de sevdim, örgülü saçlara dikkat kızlar bu yaz çok göreceğiz onlardan.


Hey gidi yılların Cindy Crawford'ı, cami yıkılsa da mihrap yerinde kalmış maşallah ama o surata ne olmuş öyle nasıl yaşlanmışsın? Bizim Sivaslı Cindy Tülin Şahin taş gibi hala az örnek al. Roberto Cavalli elbisesi çok yakışmış, başkası olsa böyle iyi taşıyamazdı.


Ben bu kadına taptıkça o kendini inatla rezil etmeye devam! Bu önü kısa arkası uzun, sağı kısa solu uzun eteklere doyamadın gitti be Marion Cotillard. Vivienne Westwood elbisesi felaket yaa kussam yeri yani. Plaj elbisesi gibi turuncu beyaz çizgili bir de. Makyaj yap bebeğim arada koca Cannes film festivaline gelmişsin, surata bak.


Eva Longoria, bel oyuğunu evde unutup gelmiş sanırım ya da Zuhair Murad dikişi becerememiş, sırt dekoltesi kumaşı kastırınca bu garibim de böyle kütük gibi kalmış. Yoksa güzel elbise, geçen yıl da böyle kuyruklu bir şey giymişti bu kadın diye hatırlıyorum. 


Festivalin açılışını yapan Audrey Tautou da baya yaşlanmış. Elbisesinin konseptini tam anlayamadım ama fena değil gibi. Yiqing Yin diye biriymiş tasarımcısı.
Lana Del Rey gülüyorsun yavrum hayırdır?? Lena Hoschek elbisesinin göğüs kısmındaki dantel işlemeyi sevmedim ama genel olarak hoş olmuş. Kocaman zümrüt küpeleri, saçları gayet güzel. Ama hala gülüyor olmasına anlam vermiş değilim..
Beyonce'nin yancısı kız kardeşi Solange Knowles'un uçuş uçuş Stephane Rolland elbisesine bayıldım! Böyle festivalle alakası olmayan insanlar bu kadar şık olunca benim niye sinirim bozuluyor acaba? İçten içe rol çaldıklarını düşünüyorum sanırım.


Pişti olmazsa olmaz tabi! Gerçi tam da pişti denmez belki aynı tasarımcının iki farklı modeli kullanılınca böyle bir görüntü olmuş. Etek kısımları farklı ama üstleri aynı iki elbise Ulyana Sergeenko tasarımı.


Festivalin 3 gün üst üste rüküş olma ödülünü de Sonam Kapoor'a veriyor, başarısının devamını diliyorum. O çiçekli balon elbise Dolce&Gabbana tasarımı bir de adamlar 'bu müthiş zarif elbiseyi yapmamıza ilham veren Sonam Kapoor'a muhteşemliğinden dolayı teşekkür ediyoruz' diye not yazmışlar! Bu elbise mi zarif Domenico? Ha Stefano? Hintli elbisesi gibi kıyafeti Anamika Khanna tasarımı aslında güzel ama o burnundaki kaya parçasından dolayı ona da bok atıyorum. Siyah tül perdeden kıyafeti de Shehla Khan. Böyle bilmediğin modacılara kendini giydirirsen böyle olur işte. Nasıl da tatlı kızsın aslında harcatma kendini böyle.



Bu kızın kim olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ama her gün her etkinliğe katılmış ve durmadan Elie Saab giymiş! Kızın adı Fan Bingbing, kimdir nedir bilmiyorum, geçen yıl da her gün varmış kırmızı halıda. Ben Elie Saab kıyafetlerine bayıldım, ondan koydum. 

İşteee Cannes film festivalinin kırmızı halısının ilk günleri böyleydi. Geçen yılınkini okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz ama pek tavsiye etmem, tecrübesizliğimden herhalde tanıdık tanımadık kim varsa yazmışım, 74856735 tane resimden de korkup birer cümleyle geçiştirmişim hep.

Kırmızı halı yazıları devam edecek, takipte kalııııın!

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter