Şubat 02, 2013

Sevgililer Günü Kıyafeti

 
Son derece mantıksız bulduğum 'sevgililer günü' geldi gelecek. Yıldönümü ve doğum günleri dışında diğer özel günlere pek ehemmiyet vermesem de güzel güzel giyinip süslenmek, sevgilimle hoş bir yemek yemek, bir şeyler içmeye gitmek 14 Şubat dışında yılın herhangi bir gününde de beni mutlu edecek bir aktivite olduğundan size de tavsiyem öyle hediyedir, sürprizdir işlerine girmeyin ama güzel bir günü de kendinize çok görmeyin.

Aslında o gün için gidilebilecek mekanlar yazmayı düşündüm ama öyle mekanlar ben de pek bilmediğimi farkettim :) ancak arkadaşlarla nerede eğlenilir, nereye gidilir onu bilirim ben. O yüzden, romantik planlamalarda pek becerikli olamasam da karşı tarafı memnun etmek için her türlü ayarlamayı yaptıktan sonra sıra kendinizi memnun etmeye geldiğinde devreye ben girebilirim diye düşündüm ve o gün neler giyebileceğinize dair bir şeyler yazmak istedim. 

Önce daha kısa olacağına inandığım için erkeklerden başlayalım. Beyler, biz kadınlar sizin giydiğiniz ayakkabılara, pantolonunuzun paça darlığına, bel yüksekliğine, gömleğinizin açık olan düğme sayısına vs. pek çok minik detaya kafayı takmış durumdayız, bu yüzden siz de kendinizle ilgili bu detaylara önem verin.

Benim şahsi fikrim şık bir gömlek ve kazak kombini olacaktır. Ya da sadece kazak da olabilir. Üstüne kaşe bir palto ve yün atkı da sizi tamamlayacaktır. Yine şahsi fikrim olarak rengarenk dar paça pantolonları, tuhaf zımbalı bilmem neyli aksesuarları 'sokak stili' adı altında resimlerde görüp beğensem de öyle giyinen bir sevgiliyi ancak bir kuyudan aşağı atarım. Her zaman koyu ve kararlı renklerden, klasik modellerden yanayımdır. Ama kız arkadaşınız sizi nasıl beğeniyorsa tabi ki öyle olun, benim şahsi fikrimi boşverin. (yine de cart sarıdan, pembeden falan uzak durun nolur yaa göz zevki denen bir şey var). 

Ve kadınlar, işimiz ne zor değil mi? :) Yılbaşı için biraz kolaya kaçıp tek parça elbise önerileri vermiştim ama bu sefer işi biraz zorlaştıralım dedim. Güzel parçaları bulmak kolay, kombinlemek zor. 

Tek parça odaklı olmak üzere pantolon-bluz+ceket, etek-bluz+ceket kombini yapabilirsiniz. Ben buna göre bir yazı yazdım. Önce bluzlarla başlayalım,


Bu aztek deseni mi etnik desen mi artık her ne deniyorsa son yıllarda gelmiş en güzel moda akımlarından biri bence. Benim Zara ve Mudo'da bulduğum bu gömlekler size yol gösterebilir. Muhtemelen pek çok yerde vardır ve o gece için sade bir etek ya da pantolonla çok güzel olurlar!


Klasikten şaşman, risk almam derseniz bu kararınızı hoş görmeyerek en azından dekolte olsun derim. Transparan kumaş ya da kollarda/yakada dekolte kullanın ki klasik derken klişe olmayın. Ve mutlaka bu sadeliği hareketlendirecek kumaşta pantolonlar seçin.
Yani,



Hareketli pantolonlar dediğim, hepinizin dolabında olan çiçek baskılı ya da cart renkli dar paça kotlar değil tabi ki. Onları dolabınızın ücra köşelerine yollama vakti geldi. Kısa paçalı, mümkünse kumaş pantolonlar seçin. Bir kadını o kadar asil ve zarif gösteriyorlar ki..
Kısa sivri burun topuklular ya da babetlerle kombinleyebilirsiniz. Tabi bu ayakkabı konusu biraz göreceli, hava soğuk, toplu taşıma kullanmanız gerekebilir vs. pek çok sebepten dolayı bu kombin size uymayabilir.
O zaman çok bilindik bir yöntem olan ayakkabıyı yanında götürme taktiği işinize yarayacaktır.
Görsellerdeki pantolonlar için Zara ve Twist'e müracaat.

Pantolonda anlaşamadıysak eteklere bakalım o zaman :)





Bana sorarsanız dapdar dizaltı etekler. Düz renk de olabilir desenli de olabilir. Ama o zaman da altına nasıl ayakkabı üstümüze nasıl manto giyeceğiz sorunu ortaya çıkıyor. Ben aylar önce diz altı antrasit bir etek aldım hala ayakkabı bulamadığım için 1 defa bile giymedim :( Çünkü topuklu giymeyi sevmiyorum, düz taban da ne giyilir bunun altına bu soğuk havalarda hala cevap bulabilmiş değilim. Sanırım bu etekleri topuklu ayakkabı ve kısa ceket ya da montlarla giymek en uygunu eğer arabanız varsa ve üşüme sorununuz yoksa.
Onun dışında kısa mini ya da çan etekleri opak çorapla giyebilirsiniz. Çok üşürseniz çift kat çorap giyin diyeceğim ama geceniz nasıl biter bilemiyorum adamın yanında rezillik olmasın ehehe :)
İpekyol-Twist'in rengarenk desenli etekleri en çok beğendiklerim arasında.

Son olarak güzel bluzlarınızın üstüne güzel ceketler lazım. Tüvit ceket bu kışın en önemli parçasıydı bence ne almaya ne de giymeye doyamadım hala. Tüvit olmazsa kalın kumaşlı ya da kadife güzel desenli ceketler süper olur. Benim görsellerim Zara'dan ama başka pek çok yerde de var.


Benim size önerilerim böyle. Moda diye giydiğiniz her parçanın iddialı olmasına gerek yok. Bluzunuz, pantolonunuz artık siz hangisini isterseniz sadece tek bir parçada dikkat çekici olun diğerlerini sade tutun. Dekolteyi es geçmeyin.

Ayakkabı ve çanta konusunda bir şey yazmadım ama ikisini de aynı renk tutmak her zaman kurtarıcıdır.
Hadi bakalım şimdiden romantik bir gün diliyorum..

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter