Şubat 15, 2013

Oscar Filmleri / 1

24 Şubat'ta yapılacak Oscar Ödül Töreni'ni deli gibi beklerken biraz fikrimiz olsun diye güçlü adaylıkları olan filmleri inceleyelim dedim. Çoğu film henüz ülkede vizyona girmedi her yıl bu oluyor zaten ve ben sadece kırmızı halıyı izleyip onlara bilmiş bilmiş yorum yapmaktan nefret ediyorum. Bu yıl iş edindim kendime oturdum teker teker bir çoğunu izledim.
İlk önce vizyondan geçmiş iki film Silver Linings Playbook ve Life Of Pi var.

Silver Linings Playbook / Umut Işığım







Silver Linings Playbook filmini çok sevdim. Bu yıl en iyi film, en iyi yönetmen, en iyi kadın ve erkek oyuncu, en iyi yardımcı kadın ve erkek oyuncu,en iyi kurgu ve en iyi uyarlama senaryo adaylığı var. Altın kürede sadece Jennifer Lawrence en iyi kadın oyuncu ödülünü alabildi. Diğer adaylar biraz daha güçlüydü, olması gereken oldu bence. Ama hiç adaylığı olmasa bile izleyin diyeceğim bir film.
Konusu iki delinin birbirine aşık olma süreci bana göre. Ciddi travmalar yaşamış, deli damgası yemiş (ki bence hiç de deli değiller, o kadar şeyden sonra son derece haklı buldum onları) iki insanın bir araya gelmeleri ve kendi 'çıkarları' için birbirlerine birer iyilik yapmalarını anlatıyor. Tuhaf şekilde tanışmalar, abuk randevular vs. ile başlayan ilişkiler gerçek hayatta da hep daha samimi gelmiştir bana. Filmde de bunu fazlasıyla yapmışlar. 'Bende niye yok bu' diye içlenmedim değil. Robert De Niro'nun, oğlundan daha deli bir babayı oynadığı karakteri de filmin bonusu kesinlikle. Hunger Games'de çocuk olarak izlediğimiz Jennifer Lawrence'da hiç çocuk olmadığını gösterdi ve oyunculuğu bence de çok iyiydi, Oscar'ı da alırsa şaşırmam. Film bittiğinde mutsuz olmayacağınız garanti.

Life Of Pi / Pi'nin Yaşamı 







Life Of Pi son zamanlarda izlediğim görsel açıdan en iyi film. Hintli bir çocuğun, ailesi ve sahip oldukları hayvanat bahçesinde bulunan hayvanlarla birlikte Kanada'ya göç ederken geminin batması sonucu bir filika ve kaplanla birlikte hayatta kalma mücadelesini anlatan film bir kitaptan uyarlama. Pi'nin tek başına hem ailesini kaybetmesinin üzüntüsünü yaşaması, birlikte kurtulduğu kaplana olan sevgisi, denizde olan o görsel şölen, kurtulduktan sonra yaşadıkları çok etkileyiciydi. Life Of Pi kitabını okumadım ama muhtemelen her zaman olduğu gibi kitabı çok daha iyidir. Buna rağmen Altın Küre'de "filme çevrilmesi imkansız bir kitabın uyarlaması" diye adlandırılan hikayenin film hali çok başarılı. Ang Lee abimiz yapmış yani. Oscar'da 11 adaylığı var, Altın Küre'de sadece en iyi müzik ödülünü aldı ve haksızlığa uğradı bence.
Hala sinemalarda ve 3 boyutlu oynuyor. Hala izlemediyseniz, büyük kayıp. Dvd için beklemeyin, sinemada 3 boyutlu izleyin.

Bugünlük bu kadar :) Sırada Lincoln, Les Miserables, Django Unchained, Argo var. Başka film izlemeye fırsat bulursam onları da yazacağım.

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter